Arrende, medlemsavgift och andra avgifter faktureras två gånger
per år, i januari och juli. Januarifakturan skickas ut tillsammans med
årsmöteshandlingarna. Fakturan ska vara betald, dvs beloppet ska finnas på
föreningens konto, senast 28 februari. Julifakturan finns för avhämtning på
expeditionen från och med årets sommarmöte, ibland tidigare. Fakturan ska vara
betald, dvs beloppet ska finnas på föreningens konto, senast 31 augusti.
Försenad inbetalning resulterar i förseningsavgift som debiteras på nästkommande
faktura. Betalas inte avgifterna i tid är detta skäl till uppsägning enligt
avtalet. Det är din skyldighet som medlem att se till att du betalar dina
avgifter i tid oavsett om du har fått faktura eller ej.
Avgifterna ska betalas av den som äger stugan per 1 januari respektive 1
juli. Detta även om stugan ska säljas.
Arrende betalas i
förskott, dvs det som betalas i januari/februari gäller avgiften januari-juni.
Arrendet räknas ut enligt följande formel:
Framräkningsindex är konsumentprisindex 1 juli innevarande år. Basindex: 302,04
(1 okt 2010)
Arrendet, basavgift, var 1 oktober 2010 (då det nya avtalet började gälla) 5,50 kr per kvm
och år.
Arrendet för höstfakturan beräknas på index för maj månad, vilket innebär att
arrendet på höstfakturan kan skilja sig från januarifakturan.
Arrendet är för närvarande 7,52 kr per kvm/år.
Medlemsavgiften är 2 600 kr/år.
P-platsavgiften är 400 kr/år.
Vid utebliven GA debiteras fr.o.m. 2024 500 kr per timme, dvs 2 000 kr för 4 timmar respektive
3 000 kr för 6 timmar.
Förseningsavgift 100 kr.
Avgift för värdering av stuga är 2 400 kr.
Inträdesavgiften för nya
medlemmar samt avgift vid byte eller överlåtelse/arv av stuga är 1 100 kr.